Gruppanslutning av bredband från Bredband 2 (f.d A3) från 6 maj 2019
Till varje lägenhet har kabel dragits för bredbandsanslutning. Uttaget finns vanligen i hallen i de flesta lägenheter.
Föreningen har tecknat ett gruppavtal med Bredband 2 och som omfattar samtliga hushåll i föreningen och som gäller i 5 år.
Gruppanslutningen betalas av föreningen.
Avtalet anger 1000/1000 Mbits fram till föreningen. Hastigheten begränsas dock till lägre hastigheter av den utrustning som används i hemmet.
Kontakta Bredband 2:s kundservice vardagar 08:00 till 17:00 via tel. 0770-910 000 eller via epost: för att beställa tjänster eller utrustning.
Glöm inte att ange HSB Brf Krönets kundnummer: 99003331vid kontakt med kundservice
OBS A3 har blivit uppköpta av Bredband 2 och föreningens tjänst är oförändrad
För er som arbetar hemma
Det är många som nu arbetar hemifrån och det ställer krav på internet till hemmet. Vårt avtal ger oss kapacitet och hög hastighet, men föreningen kan inte garantera att internet förbindelsen alltid är tillgänglig.
Både fastighetsnätet samt förbindelsen till Bredband 2:s nät kan gå ner och det kan då ta lång tid till och med dagar att återställa det fasta bredbandet.
Om det blir avbrott kontakta fastighetsskötarna.
Det är din arbetsgivare som har ansvaret för att du har utrustning så att du kan arbeta hemma utan problem. Om det krävs att du alltid har tillgång till internet måste du ha tillgång till en mobil internet förbindelse som du kan använda om det fasta bredbandet går ner. Föreningen kan inte garantera att det fasta bredbandet alltid finns tillgängligt utan det är arbetsgivares ansvar att du har verktyg att göra ditt arbete hemma.